Автотуризм – особливий вид задоволення та свободи. Сьогодні Блог 24 розповість про плюси та мінуси встановлення багажника на даху позашляховика.
Багажник для позашляховика, званий експедиційним – це така силова конструкція на даху з металевих труб та профілів, з якою обов'язково повинні йти леєри на передній бампер, і має бути встановлене додаткове світло. Все це виглядає ефектно, але не завжди це виправдано. Концепція позашляховика з експедиційним багажником має як плюси, так і мінуси.
Почнемо із очевидних мінусів.
Для початку це збільшення лобового опору повітря, що збільшує витрату палива на трасі на 1-2 літри на 100 кілометрів.
Ще один мінус – верхній багажник, особливо масивний і навантажений речами, сильно підвищує центр тяжіння автомобіля, що погіршує стійкість при кренах. Леєра на позашляховику фактично не потрібні, принаймні якщо він не використовується в тропічних лісах, тому вони є скоріше декоративним елементом, ніж практичною деталлю. Ставити експедиційний багажник тільки заради леєрів, немає сенсу.
Читайте також: Який намет краще для туризму: Топ 10 наметів для туризму
Також, доступ до багажу на експедиційному багажнику передбачає можливість для людини залізти на машину, а значить, будуть потрібні ще якісь сходи, які зазвичай ставляться на задніх дверях позашляховика. Немає сенсу кріпити там те, що завжди має бути під рукою.
Речі, які не повинні намокнути або замерзнути, очевидно, не вдасться везти на такому багажнику. Як варіант, деякі речі укладають під водостійкі туристичні намети.
Очевидні плюси установки багажника – це збільшення місткості автомобіля. Особливо це актуально для невеликих позашляховиків, які мають труднощі з місткістю. Часто багажники дозволяють перенести на них запасне колесо, яке не поміщається на штатному місці, оскільки воно може бути збільшене у розмірі через тюнінг машини. Зручно перевозити велосипеди, сноуборд, палиці для скандинавської ходьби та інше габаритне спортивне спорядження. На сітці для кріплення можуть бути надійно закріплені великі туристичні рюкзаки, казанок та посуд для відпочинку.
Як «підлогу» багажника має сенс класти лист з алюмінієвого профільного настилу. Це рішення додає багажнику деякі переваги та зменшує недоліки. Наприклад, взимку, в цьому випадку, не доведеться важко витягати сніг з даху автомобіля з-під багажника. А влітку, особливо в спекотних регіонах, дах автомобіля не буде занадто сильно нагріватися, що значно покращить мікроклімат у салоні.
Дуже корисним бонусом для встановлення експедиційного багажника є можливість розміщення на ньому додаткового світла. Це можуть бути як фари робочого світла, що використовуються для підсвічування табору, так і ходові фари, які особливо корисні при подоланні водних перешкод, коли основні фари опиняються під водою та перестають бути корисними. Однак існує безліч рішень щодо встановлення додаткового «верхнього» світла й без встановлення багажника.
Потрібно ознайомитися з технічними даними своєї машини, там має бути вказана максимально допустима вага на даху.
Не поспішайте із покупкою, читайте статті, дивіться відгуки. Кращий матеріал для багажника на даху – алюміній, міцний пластик або нержавіюча сталь.
Читайте також: Що потрібно взяти на відпочинок із наметами
Не зациклюйтесь на ціні. Дешевий багажник майже напевно підведе автовласника в самий невідповідний момент.
Однозначної відповіді на питання чи ставити експедиційний багажник немає, але зваживши усі за і проти ви зможете дійти вірного рішення.